تحصیل خارج از کشور

مشاوره تحصیل خارج از کشور و اعزام دانشجو

تحصیل خارج از کشور

مشاوره تحصیل خارج از کشور و اعزام دانشجو

فوق لیسانس و دکتری در ایتالیا

فوق لیسانس و دکتری در ایتالیا

برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا باید خود دانشجو کلیه هزینه های مربوط به تحصیلش را جزء در صورت بورس شدن در دانشگاه ، پرداخت نماید . دانشگاه های مهندسی ایتالیا جزء معتبر ترین دانشگاه های سراسر دنیا میباشد . دانشجویانی که برای مقطع فوق لیسانس تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را انتخاب میکنند شانسش خود را  برای بورس شدن در مقطع دکتری این کشور را  افزایش می دهند . ایتالیا  به دلیل داشتن دانشگاه های با کیفیت و عالی همیشه خواستگاه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این کشور بوده است.

مقطع فوق لیسانس در ایتالیا

دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس در ایتالیا دوسال است . در دانشگاه های ایتایا در مقطع فوق لیسانس زبان تحصیل به دو صورت ایتالیایی و انگلیسی میباشد .دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور ایتالیا را دارند میتوانند در دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا  به تحصیل ادامه دهند . که در این صورت میبایست مدرک آیلتس 6 را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند . در صورتی که متقاضی مدرک زبان نداشته باشد میتواند پیش از شروع سال تحصیلی در  دوره های آموزش زبان انگلیسی شرکت نماید.

کار دانشجویی

به دانشجویان مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کشور ایتالیا اجازه 20ساعت کار در هفته داده میشود که به ازای هریک ساعت تایم کاری 8 تا 10یورو دریافت میکنند . که با مجموع حقوق خود میتوانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را تامین نمایند.

مقطع دکتری در ایتالیا

پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری ایتالیا یک بار در سال انجام میگیرد . دانشجو میتواند به دو صورت به تحصیل در مقطع دکتری  بپردازد .

  • به این صورت که خود دانشجو کلیه هزینه های تحصیلی دکتری را میپردازد
  • دیگری اینکه در صورتی که دانشجو بورس شود کلیه هزینه تحصیل و زندگی او توسط             دانشگاه تامین میگردد که البته شرایط بورس شدن در این دانشگاه ها بسیار سخت           میباشد

به دانشجویان مقطع دکتری در کشور ایتالیا حقوقی معادل 2000دلار در مه پرداخت میشود که  میتواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی آن ها را جبران نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی تحصیل در خارج از کشور با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

نظام آموزشی اسلوونی

نظام آموزشی اسلوونی

نظام  آموزشی کشور اسلوونی دارای سطوح مختلفی از مهد کودک تا تحصیلات عالی را شامل میشود. آموزش قبل از دوران مدرسه – آموزش ابتدایی و متوسطه – آ؛موزش در دوران دبیرستان و آموزش عالی از جمله سطوح آموزشی بر اساس ساختار نظام آموزشی کشور اسلوونی میباشد. 

در مقطه متوسطه سه نوع آموزش وجود دارد :

گذراندن دوره سه ساله آموزش حرفه ای و وارد شدن به بازار کار پس از طی این دوره 

آموزش کلاسیک آموزش و پرورش که پس از طی این مدت دانش آموز میتواند مدرک دیپلم کسب کند.

و آموزش فنی که در موسسات مختلف به مدت 4 سال برگزار میگردد

 تحصیلات بر اساس ساختار آموزشی اسلوونی از سن 6 سالگی آغاز میگردد که البته تحصیلات در دوران پیش دبستانی اجباری نیست.

دوره دبیرستان در اسلوونی

دانش آموزان پس از گذراندن دوره دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم میتوانند وارد کالج برای کسب آموزش های تکمیلی شوند . تعداد دانشگاه ها در کشور اسلوونی 45 کالج میباشد و در پایان دوره 2 ساله کالج  افراد باید پایان نامه ای را برای اخذ مدرک ارائه نماید.

 بر اساس نظام آموزشی  کشور اسلوونی دانشجویانی که عضو کشورهای شنگن هستند از مزایای تحصیل رایگان  در این کشوربر خوردار هستند و دانشجویان فقط هزینه ای را به عنوان هزینه اولیه ثبت نام پرداخت میکنند . اما  دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند باید  خودتمام هزینه های تحصیل دانشگاه  را پرداخت نمایند.

ساختار آموزشی اسلوونی

بر اساس ساختار آموزشی کشور اسلوونی کلیه دانشجویان باید به طور کامل در برابر بیماری و تصادف برای کل مدت اقامت خود در کشور اسلوونی  بیمه گردند .سیستم آموزش عالی کشور اسلوونی توسط آموزش عالی کشور اسلوونی تنظیم میگردد.  بر اساس نظام آموزش عالی اسلوونی دوره کارشناسی بین 3تا 4سال طول میکد – مدت دوره کارشناسی ارشد 1تا 2سال میباشد ودوره دکتری 2تا 4سال است.

زبان  تحصیل در دانشگا هتای کشور اسلوونی زبان اسلوونیایی میباشد . البته در تعدادی از دانشگا ه های کشور اسلوونی میتوان به زبان انگلیسی تحصیل نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی تحصیل در خارج از کشور با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

بهترین دانشگاه های هلند

بهترین دانشگاه های هلند

تحصیل در دانشگاه های هلند در سال های اخیر به عنوان کشوری که دارای دانشگاه های معتبر با رنک های خوب جهانی می باشد، مورد توجه دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا قرار گرفته است. بنابراین یکی از مسائل مهمی که در این رابطه مورد توجه دانشجو قرار می گیرد، کسب اطلاعاتی در رابطه با بهترین دانشگاه های هلند برای ادامه ی تحصیلات دانشگاهی در این کشور می باشد. در ادامه مطلب به چندی از برترین های این کشور خواهیم پرداخت.

دانشگاه های لیدن ، دلفت، آمستردام، مرکز تحقیقات و دانشگاه واخنینگن، اراسموس روتردام ، در لیست بهترین دانشگاه های هلند قرار می گیرند.

دانشگاه صنعتی دلفت:

اولین وبزرگترین دانشگاه فنی کشور هلند می باشد که 20000 دانشجو که چیزی در حدود 5000 نفر آن ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، در این مرکز حال تحصیل هستند.

دانشگاه آمستردام :

این دانشگاه دارای بیشترین تعداد دانشجو در کشور هلند می باشد. و با داشتن 150 رشته ی تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، از لحاظ رتبه ی جهانی در بین 50 دانشگاه اول در دنیا قرار دارد.

مرکز تحقیقات و دانشگاه واخنینگن :

این دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر در دنیا قرار دارد ویکی از بهترین دانشگاه ها در زمینه ی تدریس علوم کشاورزی و اجتماعی می باشد. که حودا 20 درصد دانشجویان آن را افراد خارج از کشور تشکیل می دهند.

دانشگاه اراسموس روتردام :

حوزه ی تحصیلی این دانشگاه بر 4 آیتم مهم سلامت، حکومت، فرهنگ و ثروت قرار گرفته است. و یکی از بهترین دانشگاه های هلند می باشد که 40 درصد از جمعیت دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند.

دانشگاه لیدن :

یکی از بهترین دانشگاه های هلند است که به نسبت تمام دانشگاه های دیگر آن، دارای قدمت بیشتری می باشد. و به لحاظ بکار گیری شیوه های مدرن آموزشی در تمام دنیا شناخته شده می باشد. دانشجویانی از صد کشور دنیا در حال تحصیل د دانشگاه لیدن هستند، که مجموعا به 20000 نفر می رسند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی تحصیل در خارج از کشور با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

شرایط تحصیل در اسپانیا

شرایط تحصیل در اسپانیا

اسپانیا کشوری است که امروزه در شمار کشورهای مهاجر پذیر تحصیلی قرار گرفته است . و دانشجویان کشورهای مختلف در دنیا هرساله برای ورور به مراکز آموزش عالی در این کشور، با یکدیگر رقابت میکنند. اما در این میان فردی که از همه ی جوانب تطابق بیشتری با شرایط تحصیل در اسپانیا داشته باشد. شانس بیشتری برای ورور به عرصه ی علمی در کشور مذکور خواهد داشت.

مدارک لازم برای تحصیل در اسپانیا

یکی از ابتدایی ترین شرایط تحصیل در اسپانیا که به عنوان اولین قدم و استارت کار شناخته میشود ، داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی میباشد. اما دانشجویی که مدرک پیش دانشگاهی هم نداشته باشد میتواند برای این کار اقدام کند ، به این صورت که باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کرده ودر صورت پذیرفته شدن ، وارد دانشگاه مد نظر خود شود.
از آنجا که تدریس در دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیایی و انگلیسی صورت میگیرد ، داشتن مدرک زبان اسپانیایی و انگلیسی قبل از ورود فرد به دانشگاه، برای او الزامی است و دومین شرط از شرایط تحصیل در اسپانیا، به شمار می آید.

مقطع لیسانس در اسپانیا

به علاوه دروس مقطع لیسانس در این کشور تماما به زبان اسپانیایی صورت میگیرد و لذا دانشجویی که قصد تحصیل در این مقطع را دارد باید در جریان باشد که داشتن مدرک زبان اسپانیایی ،خصوصا یکی  از شرایط تحصیل در اسپانیا در این مقطع از تحصیل میباشد.

مقطع دکتری در اسپانیا

یکی از شرایط ادامه تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری، مدت زمان طول دوره ی تحصیل میباشد. دوره ی دکتری در اسپانیا به مدت 5 سال تعریف شده است که 2 سال از آن را فرد ملزم به شرکت در کلاس های تخصصی بوده و 3 سال مابقی را برای تکمیل پایان نامه و دفاع از آن مهلت دارد.
در پایان تحصیلات، چنان چه دانشجویی متمایل به اشتغال به کار در اسپانیا باشد ، میتواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار آن کشور تبدیل کرده و مشغول به کار شود. البته مشروط بر اینکه ، به زبان اسپانیایی مسلط باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی تحصیل در خارج از کشور با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

نظام اموزشی لهستان

نظام اموزشی لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان یکی از باکیفیت ترین و عالی ترین سیستم ها در ارائه خدمات آموزشی به افراد است . 

در همه کشوره ها یک نظام آموزشی مناسب باید کلیه  دوره های آموزش از مهد کودک تا دوره دکتری را شامل گردد. بر این اساس ساختار آموزشی کشور لهستان عبارت است از : دوره ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان در مدرسه و لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه .

دوره ابتدایی از سن 7 سالگی آغاز میگرد که البته ممکن است دانش آموزان قبل از این دوره 1 سال پیش دبستانی را نیز بگذرانند . دوره ابتدایی در کشور لهستان در سن 12 سالگی تمام و دانش آموز پس از این دوره وارد دوره راهنمایی که مدت آن 3 سال است میشود . سن تحصیل دانش آموزان در دوره راهنمایی از 13 تا 16 سال میباشد . پس از تحصیلات راهنمایی دانش آموز وارد دبیرستان میگردد و رشته تحصیلی خود را انتخاب مینماید دبیرستان یک دوره سه ساله است . رشته های دبیرستان در کشور هلند نه تنه در رشته های پایه بلکه انواع  رشته اقتصادی، و تکنیکی نیز برای ورود دانش آموز وجود دارد. پس از طی این دوره دانش آموز در آزمون نهایی به نام بلوغ شرکت میکند . از این آزمون به عنوان ملاکی برای پذیرش در دوره تحصیلات عالی نیز استفاده میگردد . به طوری که به دلیل نهایی بودن وسراسری بودن این آزمون هیچ موسسه آموزش عالی در لهستان مجوز برگزاری آزمونی مشابه آزمون بلوغ را برای پذیرش دانشجو ندارد . اما میتواند از یکسری آزمون های خاص خود و مصاحبه های حضوری برای پذیرش دانشجو استفاده نماید .

براساس نظام آموزشی لهستان زبان تحصیل اکثر دانشگاه های لهستان انگلیسی میباشد . مدت تحصیل در دانشگاه های این کشور وبنا  به رشته تحصیلی در مقطع لیسانس 3تا 4 سال  ، در مقطع ارشد 1تا2 سال  و در مقطع دکتری 2 تا 3 سال میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی تحصیل در خارج از کشور با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200